Algemene voorwaarden

Om ervoor te zorgen dat uw bezoek aan ons salon soepel en aangenaam verloopt, beschikt het salon over de volgende algemene voorwaarden. 

1. Maak een afspraak: 

  • Er wordt enkel op afspraak gewerkt zodat er telkens voldoende tijd per hond besteed kan worden. Dit kan via de link of telefonisch. Afspraak maken.

2. Vaccinaties en gezondheid:

  • Zorg ervoor dat uw huisdier up-to-date is met alle nodige vaccinaties en gezondheidscontroles volgens de geldende wetgeving en aanbevelingen van uw dierenarts.

3. Informatie over medische aandoeningen:

  • Meld medische aandoeningen, allergieën of andere gezondheidskwesties van uw huisdier voor de start van de trimbeurt aan de trimmer. 
  • Indien blijkt dat de hond bij binnenkomst niet in de juiste gezondheidstoestand verkeerd om een trimbeurt te doorstaan mag de trimmer de hond weigeren. 
  • Geeft uw hond tijdens de trimbeurt aan dat het niet meer gaat? Dan gaat het welzijn van de hond voorop en zijn we genoodzaakt de trimbeurt te beëindigen. U dient in dit geval de reeds gewerkte tijd wel te betalen.
  • Wij zijn NIET verantwoordelijk voor neurologische of cardiologische aanvallen. 

4. Hygiëne:

  • Zorg ervoor dat uw huisdier vrij is van vlooien, teken of andere parasieten voordat u naar het salon komt. Als uw huisdier parasieten heeft, meld dit dan van tevoren zodat we gepaste maatregelen kunnen nemen. De trimster kan op elk moment de trimbeurt annuleren of uitstellen naar een later moment om besmetting naar andere huisdieren te voorkomen. 

5. Gedrag en socialisatie:

  • Het is belangrijk dat uw huisdier gewend is aan de aanraking van vreemden. Als uw huisdier angstig of agressief is, laat ons dit dan weten zodat we passende maatregelen kunnen nemen voor de veiligheid van uw huisdier en ons personeel. Het kan noodzakelijk zijn voor ieders veiligheid om bij extreme agressie de hond een muilkorf om te doen of de trimbeurt stop te zetten. 
  • Een hond mag geweigerd worden in het salon wanneer de hond te agressief gedrag vertoond richting de trimmer. Ook indien dit optreed tijdens de behandeling.

6. Voeding en toiletbezoek:

  • Zorg ervoor dat uw huisdier vooraf is uitgelaten en niet binnenkomt met een volle maag/blaas. Dit kan ongemak veroorzaken tijdens de trimbeurt. Wij vragen vriendelijk uw hond niet zijn/haar behoeften te laten doen op het eigendom van het salon. Indien dit wel gebeurt vragen wij dit zelf op te ruimen zodat alles netjes blijft. 

7. Loopse teven en zwangerschap:

  • Als uw teef loops is, meld dit van tevoren zodat we passende voorzorgsmaatregelen kunnen treffen om de rust en veiligheid van andere honden in ons salon te waarborgen. Het kan mogelijk zijn dat uw afspraak naar een ander moment verplaatst moet worden. 
  • Is uw teef zwanger? Dan wordt de trimbeurt niet uitgevoerd. Dit om te voorkomen dat de hond teveel stress krijgt wat negatieve gevolgen kan hebben voor de zwangerschap. 

8. Geen aanwezigheid van baasjes tijdens de trimbeurt:

  • Om de concentratie van ons personeel en de rust van de huisdieren te waarborgen, Is het niet toegelaten in de verzorgingsruimte te blijven tijdens de trimbeurt. 

9. Betaling met payconiq of cash:

  • We accepteren betalingen via Payconiq of contant geld. Er wordt in geen geval achteraf betaald met een overschrijving. De hond mag het salon pas verlaten wanneer de betaling compleet is. 

10. Tijdige aankomst:

  • Kom op tijd naar uw afspraak. Als u meer dan 10 minuten te laat bent, wordt uw trimbeurt geannuleerd om de volgende afspraken niet te verstoren. Weet u van tevoren dat u te laat zal zijn? Neem telefonisch contact op om te kijken of de trimbeurt nog kan doorgaan.
  • Bij het laattijdig opdagen waardoor de trimbeurt niet kan doorgaan wordt er alsnog 1 uur (€52) van de behandeling aangerekend  (per hond). Deze dient overgemaakt te worden op het rekeningnummer dat u via mail of sms zal ontvangen. 
  • Meermaals te laat komen kan als gevolg hebben dat u geen nieuwe afspraken meer krijgt. 

11. Bijwerken:

  • Indien u na de trimbeurt toch nog iets bijgewerkt wil hebben kan dit kostenloos tot 72u na de afspraak. 

12. No shows en annuleringen:

  • Annuleer telefonisch uw afspraken minstens 24 uur van tevoren van maandag tot zaterdag (zondag niet bereikbaar). Doet u dit niet of annuleert u binnen minder dan 24 uur, dan behouden wij ons het recht 1 uur (€52) van de behandeling aan te rekenen. Zodra deze vergoeding ontvangen is via cash of overschrijving kan er pas een nieuwe afspraak gemaakt worden. Let op, annuleren kan enkel telefonisch. NIET via mail. Deze belanden vaak in de spam. 

13. Klitten en vilt: 

  • Extreem ontklitten doen we NIET. Het enige alternatief is dan scheren. U hebt als klant het recht de trimbeurt te weigeren als u hier niet mee akkoord bent, maar we kunnen dan alsnog de geschatte tijd die ingepland stond aanrekenen.
  • Indien u uw hond met veel klitten of zware vervilting binnen brengt is hondentrimsalon Fluff 'n Stuff NIET verantwoordelijk voor de mogelijk medische kosten achteraf door het kort scheren van uw hond. Hoe voorzichtig er ook tewerk wordt gegaan kan er nog altijd wat voorvallen zoals scheerbrand, scheerchock, jeuk, bloedoor etc. 

14. Foto's:

  • Er worden regelmatig foto's van trimbehandelingen geplaatst op social media. Indien u liever geen foto's van uw dier online heeft dient u dit voor de trimbeurt te melden. 
  • Er worden geen foto's of videobeelden gemaakt van de trimmer of behandeling zonder toestemming. 

15. Camera bewaking:

  • Voor de veiligheid van het salon is er camerabewaking met geluidsopname op het domein waar het salon gevestigd is. 

16. Veiligheid op het domein:

  • Voor de veiligheid van alle honden en eigenaren is er een deurbel aan de poort geïnstalleerd. U dient eerst aan te bellen en te wachten op bevestiging bij zowel het brengen als het ophalen van de hond alvorens u binnen mag. Doet u dit niet en gebeuren hierdoor ongevallen bent u zelf verantwoordelijk voor de schade. 
  • De poort dient ALTIJD gesloten te worden. Doet u dit niet dan zijn wij niet verantwoordelijk voor het weglopen van uw dier. 
  • Breng uw hond ALTIJD aangelijnd om ongelukken te voorkomen. Doet u dit niet dan zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele ongevallen. 

17. Puppybeurt:

  • Het tarief voor een puppybeurt kan enkel aangerekend worden tot een leeftijd van 4 maanden. Verkeerd de vacht in zodanig slechte toestand dan kan de trimmer alsnog extra aanrekenen voor de gewerkte tijd. 

18. Privacy:

  • Wij mogen uw gegevens bewaren zolang u klant bent bij hondentrimsalon Fluff 'n Stuff. Dit owv de privacy-wetgeving. 

19. Klantenkaart:

  • Elke hond krijgt 1 stempel bij een volledige trimbeurt. Komen er twee honden tegelijk dan krijg je twee stempels. Bij een volle kaart (6 stempels) krijg je -15% korting op het volledige bedrag van 1 hond. Als binnen één afspraak meerdere honden samen afgerekend worden dan gaat de korting van de hond met het hoogste bedrag af. 

20. Prijzen:

  • Er wordt minimaal 1 werkuur aangerekend per hond, vanaf dan per begonnen kwartier.

 

!Wanneer u een afspraak bij Fluff 'n Stuff maakt gaat u automatisch akkoord met de algemene voorwaarden die opgesteld zijn door het salon!

 

Door deze richtlijnen te volgen, kunnen we samen zorgen voor een prettige en veilige omgeving voor uw huisdier en alle andere huisdieren die onze salon bezoeken. Dank u voor uw medewerking en het vertrouwen dat u in Fluff 'n Stuff stelt.

 

Voor vragen of meer informatie, neem gerust contact met ons op. We kijken ernaar uit om uw huisdier te verwelkomen en te verzorgen.